a sporadic journal

en månad


En månad kvar nu då. Och det är ju såklart asnajs men samtidigt har jag har tre miljoner grejer kvar innan jag kan andas ut. För det är ju klart att man vill gå ut med åtminstonne godkänt i allt. Fast just nu tvivlar man ju.
 
Jag ska sätta mig och plugga lite tänkte jag. Och hm... man får ju fundera lite innan man väljer vad man ska börja med eftersom det är allt på samma gång som gäller nu, men så tänkte jag att jag tar arbetet i värdepapper eftersom det är redovisning på torsdag. Jag tänkte att det kunde ju vara bra om man hade en powerpoint när man redovisade... Och ja, vad var det jag skulle prata om nu igen? Bäst att leta reda på dokumentet så jag får med allt.... 
 
Problemet är ju bara det att det inte finns något dokument på datorn eller på skolans server som innehåller detta. Det har alltså försvunnit. Jag behöver inte bli slagen hårt i ansiktet som Thomas Stenström för att känna att jag lever, jag börjar faktiskt lipa när det går upp för mig att mitt arbete är borta. Det är vid tillfällen som detta, kära vänner, som man inser hur färdig man är, hur mycket man längtar efter att bli färdig. Gråtandes mejlar jag iallafall läraren och hoppas på det bästa.
Så vad gör man sedan då? Jag vet inte hur någon annan skulle göra men när ett arbete som ska redovisas i tio minuter förvinner så tar man fram studenmössan och champangeglaset som det står "student tjugohundrafemton" på, hämtar första bästa spritflaska för att fylla glaset med och sedan gråter man lite till samtidigt som man skålar för karma. Det är fruktansvärt skönt att se ett litet slut på det hela och undebrart att man faktiskt tillhör studentkullen som springer ut iår. Efter tre år i gymnasiet har jag lika bra batteri som en tre år gamal iPhone och har ungefär lika mycket kämparglöd som en förlamad fisk.
 
Det är detta man ska ta tillvara på (tydligen), detta är bästa tiden i mitt liv (tydligen) och (tydligen) är det detta man kommer skna något så förbannat om ett tag. Pff. 
Postat av: Mia Elisa

Kämpa på! Vilka fina bilder du tar :)

Svar: Jag ska göra mitt bästa! Tack så mycket :)
Molly Rodin

2015-05-07 @ 14:29:31
URL: http://miaelisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: