a sporadic journal

Äckliga värld


Världen vi lever i nu är vidrig. Givetvis syftar jag på islamska statens attack i Paris, men samtidigt var jag inte förvåna över att det var just is. Min första gissning var att det var just dem eftersom deras organisation är i full gång med att förstöra för människor runt om i världen. Det jag undrar är hur långt det ska gå? Hur långt ska det gå innan det tar slut? Jag blir rädd eftersom det är samma mönster varje gång. Om man har läst lite historia vet man hur det går till; någonting kan pågå länge men sedan kommer en brytpunkt som gör att det eskalerar till ett kaos.
 
Människor har flytt till europa från is. Människor flyr fortfarande, Vad händer om vi också måste göra det?

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: