a sporadic journal

Sammanfattning av året som gått


Jag brukar alltid sammanfatta året som gått och jag tänkte även försöka göra det om året som gått. Frågan är om tiden någonsin gått såhär snabbt förut? Samtidigt tycker jag att det känns som det gått oerhört långsamt? Hela tiden har jag längtat efter något som ligger lite, lite längre fram. Jag kommer inte ens ihåg förra nyår. Vad gjorde jag? Vilka var jag med? Vem var jag?
 
Rent generellt känner inte jag att året som gått varit så himla super roligt, vilket är sjukt konstigt med tanke på att det hänt en hel del grejer. Detta året har varit året av förändringar och jag har välkommnat dem för de var varit nödvändiga för mig. Dock tror jag det beror på att jag hela tiden tänkt lite längre fram och det har blivit svårt att ta vara på nuet. Det har liksom vari ett nödvändigt år och det känns som att jag har fått avslut på många saker. Jag kan lämna det bakom mig nu och gå vidare. 
 
Jag känner ingen sorg över att lägga det bakom mig utan det är en mer lättnad att de är nytt år nu. Mina kännslor har varit likgiltiga inför tjugohundrafemton, varken hat eller kärlek. 
 
 
De viktigaste milstolparna för mig har i år varit: 
  • Först och främst så tog jag ju studenten och det var ju så otrolig efterlängtat så det var inte sant. Mentalt var jag klar med skolan långt innan jag officiellt släpptes lös på arbetsmarknaden. (Och jag saknar det inte ett dugg)

  • Jag har ett jobb och jag får jobba mycket. Jag trivs otroligt bra med mina kollegor och utan att de har vetat om det så har de hjälpt mig att bli en bättre människa igen. 

  • Sista punkten är egentligen bara en ytlig punkt men för mig är den väldigt bra. Jag har gått ner "massor" i vikt. Allt är ju relativt och jag vill inte heller bidra till någon hets men det är trots allt en viktig punkt för mig eftersom det är något jag försökt med förr men inte lyckats med.
Sedan har jag ju massa underbara minnen ifrån i år! Gbg hs, roadtrip till Karlskrona, härliga utekvällar, balen, studenten, Bråvalla, Vallåkra, Sälen...
 
Under nästa år vill jag fullfölja mina mål som jag börjat jobba på iår. Jag vill också fortsätta att bli en bättre människa, fortsätta läka och ge mer kärlek till alla som jag älskar. 
 
 
 
lots of love

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: