a sporadic journal

Ett nytt projekt


Istället för att börja nästa år med nya löften om ett nytt liv så kommer jag börja nästa år med ett "nytt liv". Nästan iallafall, det där konceptet är sjukt uttjatat. Igår fick jag mitt kost och träningschema som jag beställt utav en väldigt duktig tjej och jag tänker köra igång på måndag. Jag kanske är jättedum som hoppar på tåget i december med tanke på alla frestelser, men jag tror att det kan vara bra.
 
 
Jag vet redan nu att det kommer bli en vecka utan träning där över nyår eftersom jag då befinner mig i sälen men då kommer jag ju å andra sidan att åka en del skidor. Samtidigt ser jag detta som en långvarig förändring så även om jag inte kan fullfölja mitt projekt helt och hållet under den period som är bestämd (med tanke på nyårsveckan) så kommer jag ändå göra mitt allra bästa för att göra så gott jag kan ändå.
 
Anledningen till att jag gör detta är helt enkelt att jag behöver en spark i baken och jag behöver hjälp och motivation. När det gäller träning så har jag tränat förr och i perioder har det ju gått bra. Men nu vill jag komma igång med träningen ordentligt och att då ha ett träningsschema att följa är precis vad jag behöver. Det är bara att följa det, tuta och köra. Vad gäller kosten känner jag att jag får mer resultat av min träning om jag går all in. Det ju trots allt så att 30% av resultatet är det du tränar och 70% är vad du äter.
 
Just nu bryr jag mig inte mycket om vad vågen visar, vilket är helt fantastiskt! (Och antagligen första gången någonsin) Fast det betyder tyvärr inte att jag inte vill minska min volym, om man säger så haha.
Hur jag fick för mig att göra detta? Jag har under en längre tid tänkt tanken att göra det men jag bestämde mig ganska hastigt och lustigt. För det första rör jag på mig så himla lite, med undantag när jag är på jobbet men det klassas ju inte som motion ens. För det andra är jag väldigt nära en vikt som jag länge velat nå väldigt länge men jag vill inte "jaga" den på egen hand. Jag ska passa på att utnytja min utgångspunkt jag har nu istället för att nöja mig för att sedan tänka tillbaka om ett tag och säga "tänk om". Så när jag rådfrågat lite och fick medhåll om att köra på så skickade jag iväg ett mejl och så var det liksom bestämt.
 
Jag kommer köra i minst åtta veckor men jag kommer satsa på 10-11 någotning. Jag tror att sålänge jag planerar ordentligt så kommer jag att fixa det alldeles prima! Jag är sjukt taggad och jag tänkte även skriva lite om det. Både om dagar då det känns bra men också när det känns tungt.
Postat av: Sanna | Beauty & Bride

Grymt! Hoppas det går bra :D

Svar: Tack så mycket! :)
Molly Rodin

2015-12-02 @ 12:18:21
URL: http://sannasrum.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: