a sporadic journal

Den legendariska studentveckan


Måndag:
var vi på landbadet och jag fick en "sluta högstadiet känsla" av det hela. Alla var ju där, vi var utomhus och drack, och visst var det svinkallt men vad gjorde väl det?
 
 
Tisdag:
Det var tänkt att alla skulle dra till skeppsviken men pågrund av vädret var det inte så många som hakade på det. Jag och Maja drog till Varvet och där stötte vi på Melinda och hennes klass, så hängde vi med dem. Efter Varvet gick vi till Stars and stripes för de stängde ju senare.
 
Onsdag:
Jag var i skolan för att "träna på att gå in i agnebergshallen" och efter det blev det en tur till hedekas för att fixa med flaket. Tänk så många flak som man sett genom åren och nu skulle vi liksom fixa det där legendariska jävla lastbilsflaket som vi skulle åka på! Sjukt. Vårat fölak blev väl sådär lagom fint så som alla andras också blir. Det tog hela eftermiddagen ungefär, och jag kände inte för att gå ut eller något sådant efter det, så jag var hemma och fixade mig inför dagen med stort D. 
 
Torsdag:
Själva studentdagen! Jag vaknade halv sex, fick börja med att locka om mitt hår vilket blev katastrof, men tillslut pallade jag inte att bry mig om det. Hallå, jag skulle ta studenten. Håret är ett litet problem liksom. Var på champangefrukost klockan sju, sedan gick vi till skolan och hängde med läraren, taggade upp inför den roliga delen av dagen, åt lunch i matsalen (som faktiskt var god?! Blev förvånad) var i Agnebergshallen och såg på en rätt bra konsert typ. (Även det förvånande.)  Sedan fick vi en halvtimma till i klassrummet innan det var dags att ge sig ut i världen. Vi fick springa ut på en liten scen, sjunga fast att ingen hörde, och sedan leta upp våra anhöriga i ett hav av folk. Det är rätt otroligt att så många får plats på skolgården, den som annars är helt tom. Det var massa nära och kära där som hängde grejer runt min hals och i sista stund kom även Jennie och Linnea. Sedan blev det att marchera till torget, hoppa upp på flaket (klättrade upp på en stege och visade väl allt för alla men jaja) och sedan åkte vi runt i stan så gott det gick. Var mer som en cruising det vill säga att det stod still mer än vad det rörde på sig. Dock gick tiden så himla snabbt?! Vet inte vad som hände men jag var typ fyrtio minuter sen till min egen mottagning. Det var massor av folk, och jag blev lite rörd över att så många tog sig tiden till att dyka upp, speciellt de som inte tillhörde släkten. Till och med ett par grannar kom över för att lämna en gåva till mig ♥.
 
Senare på kvällen, efter att ha snackat ihop mig med Maja, drog vi och mötte upp lite folk innan det blev Trägårn. Jag var helt slut så stanande inte så länge. 
 
 
Fredag:
Tog det lugnt, sov ut och fixade mig sedan för att ta bussen klockan fem ut till Smögen. Tog det lugnt innan det blev dags att gå till Lagergrens för middag. Maten var ju god, med undantag för efterrätten, och personalen var trevlig tills det blev en nattklubb. Det fanns ingenstans att sitta för att "vila fötterna" eftersom att "detta är ingen sitt resturang" (citat av bitter beep längst fram i kön). Lämnade smögen klockan två, var hemma tre och sedan var resten av helgen lugn. 
 
Det känns helt sjukt att jag inte längre kan se fram emot studenten. Jag har längtat efter detta i typ sju år, och längtar har bara blivit större de tre senaste i och med att jag närmat mig den mer och mer. Det är helt klart ett minne för livet. 
 
Jag hade egentligen tänkt att publicera ett helt annat typ av inlägg som jag skissat på inprincip hela trean för att få ut så bra som möjligt. Massa tankar kring gymnasiet, min skoltid och så vidare. Får se hur det blir med det för nu känns det inte så rätt att publicera det längre. 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: