a sporadic journal

Karlskrona


I fredags blev det roadtip till Karlskrona! Vi åkte vid tre, var framme vit åtta. Stannade ca trettiofem gånger på vägen för att ta kissepaus och sådant. Vi var rätt trötta när vi kom fram. Vi åkte direkt till campus, sedan till kåren och där käkade vi. Sedan åkte vi "hem" och så gick vi typ och la oss direkt. På lördag vaknade vissa sjukt tidigt (alltså, jag var vaken halv åtta PÅ EN LÖRDAG! Sådant som jag blir förstörd av haha) och sedan skulle vi leta frukost och alla var sjuukt taggade på donkenfrulle. Det var ju bara det att bonken i karlskrona inte serverade fukost en lördag vid nio-tio tiden. Hopp.... Det blev till att gilla läget då.
 
Sedan tog vi en sväng på stan och fy vad det blåste i den stan och sedan det åkte vi hem igen och kollade på film. Sedan gick tiden och vid sju eller något sådant gick vi på förfest. De spelade drickspel och jag vågade mig tillslut vara med men jag var ju såklart sämst haha. Sedan gick vi till kårhuset där det var irländsk afton och där drack vi billig cider och så fick vi vara med och dricka donk också!  #taggastudentlivet
 
På söndagen fick vi sova lite längre, men jag sov på en madrass på golvet så frös lika hell. Men det löste sig ändå. Vi började rulla hemåt vid tolv/ett eller något, var hemma vid fem/sex. Jag var sjukt trött och somnade vid tio igår haha. Det var kul alltså! Jag blev nästan sugen på att börja plugga direkt efter studenten, men jag vet att jag hade aldrig pallat det.
Och idag när man vaknar så har det snöat? Alltså vem beställer snö i mars?? Aja, jag ska sätta mig och plugga matte nu, är livrädd inför provet på onsdag...
Haa dee.
Postat av: ISA

Härlig lite roadtrip du! :)

Svar: Ja, Verkligen! Skönt att komma iväg lite!
Molly Rodin

2015-03-23 @ 15:34:00
URL: http://isabyl.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: