a sporadic journal

Meltdown


Söndagar är näst värsta dagen på veckan strax efter måndagar. Det är inte söndagen i sig som är hemsk utan de är bara hemska för att det är måndag dagen därpå... Obefogat hat typ.
 
Idag är en dag då jag borde sitta med näsan djupt försjunken i skolböcker och jobba koncentrerat och effektivt men jag har svårt för det nuförtiden. Det är två uppgifter som ska vara klara idag nämligen. Eller ja, en ska vara klar idag för att det är deadline och den andra ska vara klar för redovisning i morgon. Jag ligger egentligen bra till men jag är inte färdig och jag är fast, och som sagt har jag svårt att koncentrera mig. Jag vet inte i vilken ände jag ska börja riktigt. Är lite taggad på att ta tag i allt jag har efter mig, men det är som ett garnnystan; jag vet inte i vilken ände man kan dra i för att inte trassla till det, och därför drar jag inte i någon ände alls.
 
Vad har en gjort i helgen då...
I fredags var jag först i skolan och sedan stack jag en liten sväng till gymmet. Var inte där speciellt länge men huvudsaken just nu är att jag tar mig dit och gör någonting. Jag har inte tränat på en evighet så tänker att jag startar lugnt. Sedan åkte jag hem och tog det lugnt tills telefonen ringde och det var Maja så jag var med henne resten av kvällen.
 
I går gick halva dagen åt för att leta upp ett apotek som hade appoliva. Eller det kändes som att det tog hela dagen men det kan ju vara så att jag egentligen sov bort ca hela dagen och när jag hade varit ute på ärenden så var dagen slut...
 
Tanken var att jag skulle kolla melodifestivalen med Bella & co, men allt blev försenat och jag skulle vara taxi under kvällen så det blev inte som det var tänkt. Slutade med att jag var med Ida och Maja och vi träffade Bella en liten sväng och sedan fick vi som hade taxi-jour börja rycka ut för hämtningar land och rike runt.
 
Det slutade med att jag var hemma klockan fyra och som vanligt somnade jag väl halv fem och sov till tolv, och nu sitter jag här och försöker ta tag i ""nödvändiga"" saker.
 
Och just det ja, Internationella kvinnodagen idag ju. Jag känner att jag borde kanske ägnat lite mer tanke åt det, fast jag vet inte riktigt på vad. Att slänga in en extra tanke på alla flickor som blir bortgifta mot sin vilja och åt alla historiska kvinnor som varit viktiga för historian utan att bli erkända? Jag blir ännu mer trött av att tänka på allt sådant, faktiskt, än vad jag redan är. Men det är ju åtminstonne en vettig dag, till skillnad från internaitonella mansdagen (som jag faktiskt tycker är helt idiotiskt) men okej, nu blev det alldeles för långt här.
 
Over and out.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: